lördag 28 december 2013

Vi börjar bli för bra på att pruta

Ao Nang, Krabi, har gett oss precis det vi ville ha. Klarblå himmel och sol 


De senaste 2 dagarna har spenderats på stranden och ja, vi har pressat. Sololja har inhandlats. Vi har till och med gått så långt att vi gick 20 min till en affär för att handla frukost som vi sedan kunde äta på stranden. Gäller att utnyttja alla timmar till max





Å såklart en Starbuckskaffe på det. Gäller att passa på innan man åter är fast med Lindellkaffet.

Vi har hittat ett nytt beroende här i Thailand, frukt-shakes. Idag har vi provat jordgubb, mango, passionsfrukt och papaya. Smaaaaaask!


Kvällen spenderades dag 1 på en restaurang.


Vi är fortfarande helt chockade över stressnivån där inne. Vi satt där totalt ca 1 h och var helt slut efter besöket. Kaos är ordet och servitörer och andra (vi tror kanske ägare) sprang runt och plockade disk, flyttade bord (de lämnade ett par ståendes utan bord medan de väntade på sin nota), gav ut notor och begärde att folk betalade så de kunde fylla borden på nytt. Behöver vi säga att vi inte kommer gå dit igen.


För att lugna nerverna och avsluta kvällen med något trevlig gick vi till Mövenpick och åt glass.


Vi har hunnit med en Thaimassage. Flugan fick den söta lilla thailändskan, jag fick vänta lite på min men när hon kom... drog jag efter andan. Klart jag fick den äldsta, största av alla thailändskor som befann sig där. Alltid jag. Jag höll på att dö under massagen, hon tog i med allt hon hade (och det var mycket)

 
Middag dag 2. Ett liten kompis på hörnet.


Vin och chips på vår "egengjorda" balkong. Har man ingen får man vara påhittig. 


Imorgon ska vi ut på båttur och besöka 5 olika öar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar